Rusdanesh

مسکو

شهر مسکو روسیه

مسکو پایتخت روسیه با بیش از 12 میلیون جمعیت بزرگترین شهر اروپا می باشد. قدمت این شهر به حدود 1000 سال پیش برمی گردد. این شهر علاوه بر پایتخت قلب تجاری و سیاسی روسیه است. مسکو در بخش اروپایی کشور روسیه واقع است. فاصله آن با دومین شهر بزرگ روسیه یعنی سن پترزبورگ حدود 700 کیلومتر است. مرکز تجارت جهانی مسکوسیتی یکی از بخش‌های جدید این شهر است که در در بخش پرشنسکی موسکو واقع شده است و هدف آن ایجاد یک منطقه تجاری در تمام اروپای شرقی است. این پروژه از سال ۱۹۹۲ شکل گرفت و یک فضای مرکز تجاری تفریحی بزرگ را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.
برج فدراسیون که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، بلندترین برج اروپاست. همچنین علاوه بر موارد یاد شده، در پروژه پیشرفت شهر، ایجاد یک پارک آبی و امکانات تفریحی، توسعه کسب و کار و شبکه حمل و نقل و گسترش فضای اداری در دستور کار قرار دارد.

پخش ویدیو

 

حمل و نقل مسکو

مسکو دارای ۵ فرودگاه می باشد. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو بیشترین تعداد مسافر خارجی را پذیراست و ۶۰۰٪ کل مسافران کشورهای خارجی از این فرودگاه وارد مسکو می‌شوند. متروی مسکو سامانه قطارهای شهری کلان‌شهر است. متروی این شهر با داشتن ۱۲ خط فعال، ۱۸۰ ایستگاه و مسیری به طول ۲۹۸ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌هایی به طول بیش از ۱۰۰متر مردم را حمل می‌کنند.

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ در قلب پایتخت روسیه، به طور مسلم جذاب‌ترین جاذبه مسکو در سفر به روسیه است. سنگ فرش‌های مربع آن با معماری زیبا احاطه شده است و جایی است که بیشترین تاریخچه شهر و کشور روسیه در آن شکل گرفته است. یک مکانی که در گذشته  بازار معامله گران کالاها بوده است، اکنون یک مکان کلیدی در شهر محسوب می‌شود. این میدان توسط سایت‌های فراموش نشدنی نظیر کاخ کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، آرامگاه لنین و دیگر جاذبه‌های معروف احاطه شده است.

کلیسای جامع سنت باسیل

منظره‌ای از پایتخت روسیه با گنبدهای رنگین کمان کلیسای جامع سنت باسیل شما را جذب خواهد کرد. گنبدهای آن به شکل پیاز طراحی شده است و در ورای ساختمان به شکل شعله‌هایی در آتش ظاهر شده است. کلیسای جامع در سال‌های 1500 توسط ایوان ترسناک طراحی شد. در افسانه‌ها، آمده است که تزار تصور می‌کرد این مکان آنقدر زیبا است که دستور داد معمار آن کور شود تا هرگز خلقتی فراتر از این مکان نداشته باشد.

آرامگاه لنین

این محل نقطه عطفی است که تماشای آن در سفر به روسیه جاذبه و دافعه‌های خودش را دارد. آرامگاه لنین در یک خانه شیشه‌ای با بدن مومیایی شده از ولادیمیر لنین انقلابی افسانه‌ای روسیه، است. در ماه اوت سال 1924 اولین بار درب‌های آن به روی عموم مردم باز گردید. هر ساله حدود 5/2 میلیون بازدید کننده را جذب می‌کند که به هیچ وجه از ایستادن در صف طولانی ناراحت نیستند و برای مشاهده این پیکر و برای رفتن به ساختمان منتظر می‌مانند.

کاخ کرملین مسکو

کاخ کرملین مسکو، بزرگترین کاخ قلعه فعال در اروپا، که در سفر به روسیه برای یک هفته می‌تواند، جاذبه گردشگری ارائه دهد. هنگامی که شما به پشت دیوارهای کرملین برسید که 2235 متر طول می‌کشد، پنج میدان برای گردش کردن، ساختمان‌های مختلفی برای کشف کردن و 20 برج برای یادگیری اسامی آن‌ها و بزرگترین زنگ و توپ جهان برای دیدن در آنجا وجود دارد.

موزه ملی تاریخی

موزه ملی تاریخی، یک جاذبه توریستی است، که در یک ساختمان سبک جدید روسیه بنا شده است. این ساختمان در سال 1872 توسط ایوان زابلین و الکسیا اواروف تاسیس شد. در ابتدا یک فروشگاه اصلی انواع کالاهای پزشکی بود و اکنون شامل یک مجموعه بسیار قابل توجه است. آثار قبایل پیش از تاریخ که زمانی جزو قلمرو روسیه قرار گرفته است، بزرگترین مجموعه سکه کشور، نسخه‌های خطی قرن ششم، آثار هنری که توسط سلسله رومانف جمع آوری شده‌اند و بسیاری گنجینه‌های دیگر، در این مجموعه قرار دارد.

مجسمه مادر میهن

این مجسمه تاریخی و عظیم در یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با 85 متر ارتفاع دو برابر ارتفاع مجسمه آزادی در امریکا را دارد و به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، در سفر به روسیه از مجسمه این زن که نماد کشور روسیه است، بازدید کنید.

شاه توپ:

بزرگترین توپ جنگی دنیا، شاه زنگ: بزرگترین ناقوس دینا، میدان کلیسا: قدیمی ترین میدان شهر مسکو، کلیسای اوسپنسکی: محل تاجگذاری پادشاهان روسیه، کلسیاس آرخانگل: محل دفن پادشاه و افراد سلطنتی

خیابان آربات: 

خیابان آربات قدیم یکی از زیبا ترین خیابانهای شهر مسکو است. از خصوصیات بارز این خیابان این است که، محل سکونت خیلی از شخصیت های ادبی روسیه از جمله پوشکین (شاعر نامدار روس) در این خیابان قرار دارد. این خیابان مکان مناسبی است برای خرید سوغاتی های روسیه.

مترو مسکو: 

متر مسکو علارغم اینکه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شبکه مترویی دنیا می باشد، در عین حال زیبایی خیره کننده ای دارد. در واقع خیلی از ایستگاه های این مترو شبیه به موزه زیر زمینی است. مجسمه های برنز، نقاشی ها و معماری شگفت انگیز ار خصوصیات بارز متر مسکو است.

پارک “و د ن خ”: 

یکی از پارکهای زیبای شهر مسکو، پارک “و د ن خ” است. پارکی وسیع و زیبا با فضاهای مخصوص برای دوچرخه سواری، اسکیت، پاتیناژ و غیره.

از دیگر مکانهای دیدنی شهر مسکو: کلیسای عیسی منجی، موزه پوشکین، خیابان کوزنیتسکی، موزه هوا فضا، بالشوی تاتر …

مطالب مرتبط 

تحصیل در روسیه

اجاره مسکن در مسکو

تحصیل پزشکی در مسکو

 


تحصیل در مسکو روسیه

در شهر مسکو دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارند که در سطح جهان دانشگاه های شناخته شده ای هستند. از دانشگاه های معروف روسیه که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیز هستند می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد.

دانشگاه لومونسف مسکو

دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه پیراگوف مسکو

دانشگاه سماشکو مسکو

دانشگاه سچنوا

مدرسه عالی اقتصاد

دانشگاه هسته ای

دانشگاه باومن

دانشگاه فیزیک مسکو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.